Marcel de Jong (Breda)
Specialismen binnen Excellentum: agri & food, FMCG & retail
Managementervaring: sales, marketing, managing director en Member of the Board bij onder meer Boost, Orkla en Pelave Food Group en Procter & Gamble.
Actief in executive search en managing partner van Excellentum sinds 2018
Marcel heeft ruim 40 jaar ervaring in de Europese FMCG- en agri- en foodindustrie, bij zowel beursgenoteerde ondernemingen als onafhankelijk familiebedrijven. Zijn speciale aandacht gaat uit naar plantbased foods, een sterk groeiende, kennisintensieve markt.
Marcel (BSc commerciële economie, trainingen aan MIT en INSEAD) heeft gewoond en gewerkt in Slowakije, Duitsland en Zwitserland, en spreekt vloeiend Engels en Duits. Hij is gewend om te functioneren in een professionele multiculturele omgeving. Assessments beschrijven hem als ‘corporate entrepreneur’, sterk gericht op human capital, teamwork, structuur en strategie.
Marcel privé:
Zoeken en vinden is Marcels tweede natuur, maar in zijn vrije tijd schakelt hij net makkelijk naar ‘go with the flow’. Bij voorkeur in de Afrikaanse bush en het liefst in een 4×4 met rooftoptent.